عملکرد تاور کرین:

تاورکرین ها انواع گوناگونی دارند و در چندین برند مختلف درساخت چدین کشور متفاوت می باشند. ولی کارکرد همه ی جرثقیل های برجی به یک  گونه میباشند  و وظیفه ی آنها جا به جایی اجسام سنگین می باشد.

قدرت باربرداری در جرثقیل برجی چگونه است:

قدرت باربرداری در تاور کرین  بستگی به ساختار آن دارد که تا چه حد از تناژ را می تواند باربردای کند .باربرداری توسط الکترو متور ها انجام میشود واز الکترو موتور به گیر بکس ها و به دارم یا همان  وینچ متصل است. سیم بکسل  باید به اندازه  ارتفاع تاور کرین باشد و به رابطی به نام قلاب به اجسام متصل میشوند.

معمولا در تاورکرین ها یک دکمه قطع کن  وجود  دارد که توسط یکسری میکروسوئیچ کنترول میشود در زمانی که حتی اپراتور تناژبیشتر ار حد استاندارد دستگاه را باربرداری میکنند اجازه این کار را نمی دهد و جریان برق را برای کل دستگاه قطع میکنند با یان کار ایمنی دستگاه را حفظ میکند .

قدرت  باربرداری به علت جلو و عقب کردن اجسام :

تاور کرین علاوه بر بالا بردن یا بلند کردن اجسام توانایی جلو و یا عقب بردن  بار را نیز دازند که در حرکت به سمت جلو یعنی نوک قلاب یا فلش (شاریوت به جلو) و حرکت به عقب یعنی حرکت به سمت کابین اپراتور (شاریوت به عقب )میباشد. باربردارری بیش از حد استاندارد دستگاه  باعث  می شود که میکروسوئیچ ها خاموش میشود و دستگاه عملا خاموش میشود و نمی تواند هیچ عملیات باربرداری را انجام دهند.

نصب تاور کرین نجف
نصب تاور کرین نجف

نحوه عملکرد تاور کرین به چگونه است :

تاورکرین ها علاوه بر برتوانایی بلند کردن اجسام و جا به  جا کردن آنها به سمت جلو و عقب امکان گردش به صورت 360 درجه نیز می باشد و می توانند اجسام را تا 360درجه جا به جا کنند . این کار توسط یک یا دو الکترو متوتور انجام میشود که باز هم میکروسوئیچ ها وظیفه دارند از دور زدن غیر ضروری تاورکرین جلو گیری کنند.

حرکت کلی جرثقیل  های برجی چگونه است :

علاوه بر اینکه پایه تاور کرین برروی یک پایه نثبیت نصب میشود و ثابت هستند امکان نصب دستگاه بصورت متحرک باشد نیز وجود دارد نصب این نوع تاور کرین به گونه ای است که روی ریل یا زنجیر قرار میگیرد که این نوع زنجیر ها شبیه زنجیر های تانک جنگی می باشند. نوع دیگر تاور کرین  روی چرخ قرار میگیرند که شبیه چرخ های هواپیما می باشند و بدین وسیله روی زمین حرکت میکنند و جا به جا میشوند . معمولا این نوع تاور کرین های متحرک در پروژه هایی استفاده میشوند که چندیدن سازه در حال ساخت وجود دارند و برای جا به جا کردن اجسام احتیاج به جرثقیل برجی متحرک میباشد.کنترول  این جرثقیل های برجی  توسط الکتروموتور های برجی و گیر بکس هایی که دارای ترمزهای قوی باشند صورت میگیرد.

چگونه افزایش ارتفاع یا کاهش ارتفاع تاور کرین صورت میگیرد:

معمولا این سوال پیش می آید که چگونه یک تاور کرین در ارتفاع بسیار بالا نصب شده است یا چگونه می شود ارتفاع یک تاور کرین را کم کرد.

ما در این مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم :

نصب تاور کرین یا همان جرثقیل برجی توسط نصاب های حرفه ای در این زمینه صورت میگیرد . در مرحله ی اول تاورکرین معمولا در ارتفاع 40 متر نصب میشود که برای بلند کردن قطعات تاور کرین از جرثقیل های سیار با تناژ های مختلف  استفاده میشود .  جهت نیاز به ارتفاع بیشتر جرثقیل برجی از قدرت خود مونتاژ دستگاه استفاده میشود که مستلزم یک سری عملیات بسیار حساس میباشد و با اضافه کردن و سکشن های ارتفاعی تاورکرین میتوان به ارتفاع دستگاه اضافه کرد و جهت کم کردن ارتفاع نیز عکس این مراحل صورت میگیرد.

لازم بذکر است که در صورت نیاز کارفرما به ارتفاع بیشتر جرثقیل برجی که خارج از خود ایستایی و استاندارد تاور کرین می باشد باید حتما از کادر آنکاراژ (کمربند) استفاده کند و به سازه متصل شود.

تمامی مراحل نصب باید توسط متخصصین و نصاب های ماهر انجام شود زیرا یک اشتباه کوچک در امر مونتاژ تاور کرین باعث یک فاجعه بزرگ خواهد شد.دتئ

شما میتوانید با گروه مهندسی امجدیان که تجربه چندین ساله در زمینه خدمات تاورکرین و آسانسور کارگاهی را دارند تماس حاصل فرمایید.
لطفا نظرات و سوالات خود را برما کامنت کنید. کارشناسان ما حتما به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

از اینستاگرام ما دیدن فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید