نکاتی که باید در زمان خرید تاور کرین به آنها توجه شود :

تاور کرین از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در مقالات قبلی به معرفی اجزای تاور کرین اشاره شده شده است ، ولی در زمان خرید تاور کرین  نکاتی هست که باید به آنها توجه کنیم و از نظر سلامت و ایمنی دستگاه مطمئن شوید زیرا کوچکترین ایراد در جرثقیل برجی بخصوص در سکشن های تاور کرین خطرات بسیار زیادی را به وجود خواهد آورد .

قطعات  کلیدی تاور کرین که در صورت خرابی هزینه های زیادی را به دنبال دارد عبارت اند از :

قطعاتی که دارای الکترو موتور میباشند : الکترو موتور قلاب ،الکترو موتور شاریوت ،الکترو موتورگردان و تمام الکترو موتور هایی که دارای ترمز هستند را حتما قبل از خرید چک کنید .

اتصالات بدنه ،پیچ ها ،سکشن ها ،پایه تثبیت ،کاج ،جک  و پمپ ،کله قندی ،فلش تاور کرین ،اتصالات بدنه ،کالسکه (درصورت داشتن )سیم بکسل ،میل مهاری ها ،کابین اپراتور و حتی وزنه ها را مورد بررسی قرار دهید.

اگر قصد خرید تاورکرن دست دوم را دارید حتما به قطعاتی که قبلا تعمیر شده دقت کنید:

معمولا در تاور کرین دست دوم و کارکرده بر اثر کارکرد زیاد و ضربه هایی که حین کار به دستگاه وارد میشود شکستگی هایی بر روی بعضی قطعات به وجود می آید که قطعات شکسته را جوش کرده . جوشکاری هایی که به صورت دستی در محل های مختلف جرثقیل برجی انجام شده است را باید به وسیله یک کارشناس حرفه ای مورد بررسی قراردهید.

گروه مهندسی امجدیان در تجربه چندین ساله در زمینه مشاوره و کارشناسی دستگاه بصورت کاملا حرفه ای میباشد. در صورت نیاز به کارشناسی دستگاه با ما تماس حاصل فرمایید.

لازم بذکر است که تعمییرات و سرویس و نگهداری تاور کرین به صورت منظم (روزانه ، هفتگی و ماهانه )امر ضروری میباشد.

زیرا حتی اگربهترین جرثقیل برجی را هم خریداری کرده باشید به مرور زمان در حین کار مستهلک شده و کارایی خود را از دست میدهد وحتی ممکن است یک ایراد کوچک  اگر شناسایی و بر طرف نشود به بقیه قطعات آسیب رسانده وباعث هزینه های بالایی میشود.

در هنگام خرید تاور کرین حتما کاتالوگ تاور کرین را مطالعه فرمایید .

با مطالعه کاتالوگ تاورکرین می توانید اطلاعات کامل دستگاه را مشاهده کنید

این اطلاعات شامل:

معرفی دستگاه

تعداد سکشن های ارتفاعی تاور کرین

خود ایستایی تاور  کرین

بار برداری تاور کرین

باربرداری در نوک قلاب

ار تفاع استاندارد تاور کرین

طول فلش

وزنه ها

نوع پایه تثبیت و…… میباشد.

سیستم ارتفاع دهنده تاورکرین نیز معمولا با توجه به نیاز خریدار نصب می گردد ولی اگر چنانچه ارتفاع تاورکرین بیشتر از ارتفاع استاندارد باشد باید ا ز کمربند های برای نگهداری دستگاه در ارتفاع بالا استفاده کرد .

در مواردی که فضای کمی برای نصب تاور کرین وجود دارد میتوان ار پایه تثبیت به جای کالسکه استفاده کرد که معمولا امروزه در پروژه ها از پایه تثبیت استفاده می کنند و اگر فضای 4.5*5.4 یا 6*6 را در پروژه دارید می توانید از کالسکه تاورکرین به جای پایه تثبت اسفاده کنید.

برای انتخاب مدل تاور کرین و بررسی تاورکرین مناسب برای پروژه به چه نکاتی باید توجه کنیم:

برای اتتخاب تاور کرین به فاکتور هایی نظیر شعاع باربرداری ، بیشترین  و کمترین فاصله با مرکز باربرداری  و خود استایی آن وابسته است.

توجه به مشخصات و دستورالعمل هایی ک در کاتالوگ  دستگاه ذکر شده است

توجه به میزان تحمل حجم بار و نقاط  بحرانی  تاور کرین

توجه به شرایط  و مقاومت خاکی و زمینی  که تاور کرین در آن  نصب میشود .

توجه به انتخاب اپراتور ماهر و متخصص در زمینه راننده  تاورکرین

توجه به محدوده ی کاری و عملیاتی تاورکرین

در نظر گرفتن ارتفاع ساختمان و سرعت مناسب جهت بالا بردن اجسام

در صورت استفاده از چندین جرثقیل در پروژه باید به محدوده مجاز هر یک برای جلوگیری از بر خورد تاور کرین ها بایکدیگر.

درصورت نیاز به بازدید از پروژه و یا مشاوره جهت خرید دستگاه می توانید با کارشناسان گروه مهندسی امجدیان تماس حاصل فرمایید.

برای خرید تاورکرین به خصوص خرید تاور کرین دست دوم  و یا نصب تاورکرین حتما به مراکز معتبر و یا نمایندگی مجاز فروش تاورکرین مراجعه فرمایید.

از آن جایی که تاور کرین پتن فرانسه  در ایران نمایندگی رسمی ندارد میتوانید از شرکت های معتبری که در این زمینه فعالیت دارند جرثقیل برجی را خریداری نمایید.

گروه مهندسی امجدیان معتبرترین مرکز اجاره تاورکرین ،خرید و فروش تاور کرین و ارائه دهنده کلیه خدمات از قبیل تعمیرات تاور کرین ،سرویس و نگهداری تاور کرین ،مشاوره خرید ،جانمایی تاورکرین ، نصب تاور کرین ،دمونتاژ تاور کرین میباشد .میتوانید جهت  هرگونه مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لطفا مارا در اینستاگرام دنبال کنید 

تاور کرین
نکات حیا تی تاور کرین

9 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید