ظرفیت تاور کرین:

تمام تاور کرین هایی که به بازار عرضه میشود دارای یک ظرفیت بار برداری خاصی میباشند و بیشتر از حد مجاز اجازه امکان باربرداری ندارند . که در این مقاله به جزئیات و معرفی تاور کرین میپردازیم :

TOPKITمدل تاپ کیت تاور کرین

تعداد زیادی از تاور کرین های که در کشور ایران مورد استفاده قرار میگیرند از نوع تاور کرین  پتن فرانسه میباشد. در نسل اولی که جرثقیل برجی  تولید شد موتور تاور کرین در پایین قرارداشت به صورتی که وینچ و تابلوروی پایه قرارداشت .نام گزاری تاور کرین هایی که در دهه 70 تولید شده اند با اعداد سه رقمی نام گذاری کرده اند. به عنوان مثال تاورکرین 428 و 6.46 و744 میباشند که این دستگاه ها به ترتیب 3تن ،6 تن و 10تن میباشند.

نصب تاور کرین
نصب تاور کرین

در نسل های بعدی که جرثقیل برجی ساخته شد تابلو برق و وینچ ها روی کانتر فلش در بالا قرار گرفت که به نام تاور کرین تاپکیت معروف هستند .و نام گذاری آنها به صورت زیر قرار گرفت. اسم این تاور کرین ها با کلمه انگلیسی شروع میشوند و در ادامه با تاورکرین H30.30 توجه به تناژ دستگاه اعداد به ادامه کلمه انگلیسی اضافه میشود. به عنوان مثال

هرکدام از این تاور کرین ها را می توان با حروف انگلیسی تشخیص داد که طول فلش استاندارد آنها چقدر و در چه سالی ساخته شده اند. در جدول زیر بصورت  کامل مدل  تاور کرین ها  توضیح داده شده است

طول فلش استاندارد تاو ر کرین ها (متر ) حروف اول تاورکرین ها
25متر طول فلش تاور کرین سری A
30متر طول فلش تاور کرین سریB
35متر طول فلش تاور کرین سریC
40متر طول فلش تاور کرین سریD
45متر طول فلش تاور کرین سریE
50متر طول فلش تاور کرین سریF
55متر طول فلش تاور کرین سریG
60متر طول فلش تاور کرین سریH
65متر طول فلش تاور کرین سریJ
70متر طول فلش تاور کرین سریK
75متر طول فلش تاور کرین سریL

  به عنوان مثال تاور کرین H30.30 از سری دستگاه های 60 متر فلش می باشد .

اعداد اول تاور کرین معرف تناژ باربرداری تاور کرین میباشد . با در نظر گرفتن عدد اول تاور کرین و ضرب کردن آن در 4      ازسری تاور کرین ها 12 تن میباشد.تاور کرینH30.30 میتوان تناژ تاورکرین را محاسبه  کرد .

با این روش میتوان میزان ظرفیت تاور کرین را محاسبه کرد.

جرثقیل های برجی  هایی که در نسل اول یعنی دهه 70ساخته شده اند ظرفیت باربرداری کمتری را دارند و نسل های جدید تر این جرثقیل های برجی هم از نظر باربرداری و هم از نظر ابعاد سکشن ها تقویت شده و قدرت بیشتری دارند.

در تاورکرین های دهه 70 طول فلش نهایتا به 45 متر می رسید ولی در  تاور کرین های نسل جدید طول فلش به 75 هم میرسد وقدرت باربرداریبسیار بالایی دارند که تاور کرین ها یی با طول فلش زیاد و باربرداری بالا معمولا در سد سازی ها ،پل سازیها و راه سازی ها استفاده میکنند. در کاتالوگ تاور کرین تمام جزئیات داد شده است که ظرفیت باربرداری تاورکرین ،طول فلش ،ارتفاع استاندارد ،سال ساخت ،ابعاد سکشن ها ابعاد پایه تثبیت و هر اطلاعاتی که برای بررسی یک تاورکرین مورد نیاز است در کاتالوگ موجود است.

جهت دانلود کاتالوگ های لطفا اینجا کلیک کنید.

شما میتوانید برای مشاوره ،خرید تاورکرین ،اجاره تاورکرین با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

گروه مهندسی امجدیان با بیش از چند دهه سابقه  در امر خرید و فروش تاور کرین ،اجاره تاور کرین ، خدمات تاور کرین  آماده ارائه خدمات با کادری مجرب در این زمینه می باشد.

لطفا ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید