نماد سایت تاور کرین امجدیان-تاور کرین چیست

معرفی کابین تاور کرین

کابین تاور کرین

کابین تاور کرین

معرفی کابین تاور کرین

داخل کابین تاور کرین

کسانی که به این صفحه مراجعه میکنن جهت آشنایی بیشتر در خصوص کابین تاور کرین به این منظور است که آشنایی کامل با تاور کرین و کارکرد این دستگاه دارنددر حال حاضر احتباج به شناخت و تحقیق در مورد کابین تاور کرین دارند. در این مقاله قصد داریم تمام جزئیات و اجزای داخل کابین تاور کرین را به شما معرفی کنیم  پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید :

همانطور که در جرثقیل های برجی مشاهده کرده اید یک اتاقک در بالای تاور کرین روی گردان نصب شده است که کابین تاور کرین شناخته شده است .کابین تاور کرین محل قرارگیری اپراتور تاور کرین و هدایت چرثقیل برجی میباشد.کابین تاور کرین باید به گونه ای باشد که اپراتور بتواند در آن هدایت چرخشی تاور کرین را به ر احتی انجام دهد.داخل کابین تاور کرین معمولا طبق استانداردهای خاص ساخته شده است و برخلاف اجزای دیگر تاور کرین که برحسب تناژ و سال ساخت که اجزای آن باهم متفاوت است کابین تاور کرین ها هیچ تفاوقتی از لحاظ عملکرد و تجهزات باهم ندارند .کابین تاور کرین باید به طوری طراحی و در تاور کرین نصب شود که اپراتور تاور کرین بتواند همه ی حرکت هایی را به راحتی در داخل کابین تاور کرین مشاهده کند و دید کافی نسبت به فضای اطراف خود و داخل پروژه داشته باشد ،به هیچ عنوان اپراتور تاور کرین نباید برای دید اطراف خود ،خود را به خطر بیندازد .ابعاد داخل کابین تاور کرین باید مناسب باشد که اپراتور تاور کرین بتواند روی صندلی خود دید کافی نسبت به اطراف خود داشته باشد.

داخل کابین تاور کرین چه شرایطی باید داشته باشد:

-مساحت و طراحی کابین تاور کرین باید به گونه ای باشد که اپراتور بتواند دید کافی نسبت به محیط اطراف خود و محل پروژه و جا به جایی بار داشته باشد .

-موقعیت مکانی کابین تاور کرین باید به گونه ای باشد که اپراتورتاور کرین  در معرض کمترین خطر های احتمالی پرژه قرار بگیرد.

-ساخت کابین تاور کرین باید به گونه ای باشد که اپراتور بتواند در داخل کابین به راحتی امکان حرکت را  اشته باشد.

-ارتفاع داخل کابین تاور کرین نباید کمتر از 90/1 متر باشد و این امر خارج از استاندارد است.

-ستون و سقف کابین تاور کرین نباید هیچ گونه برجستگی یا شکستگی داشته باشد و باید حتما یاد سطحی صاف بدون هیچ گونه ایرادی داشته باشد.

شیشه های کابین تاور کرین باید بزرگ و بدون هیچ گونه شکستگی و آسیب دیدگی باشد تا اپراتور امکان دید کافی را داشته باشد.

-پنجره جلو اتاقک تاور کرین حتما باید مجهز به برف پاک باشد تادر شرایط بارندگی مشکلی برای دید اپراتور به وجود نیاید.

معرفی  اجزای داخل کابین تاور کرین :

اجزای داخل کابین تاور کرین عبارت اند از :

فرمان تاور کرین :یکی از قطعات اصلی و هدایت کننده تاور کرین ،فرمان یا لیور تاور کرین  میباشد .فرمان خود به دو قسمت تشکیل میشود. قسمت اول قلاب و ریل را کنترول میکند و در قسمت دوم گردان و شاریوت را کنترول میکند.قسمت های دیگر هم در فرمان وجود دارد اما همگی در یک پک قراردارند.در کل فرمان تاور کرین یک قطعه الکترونیکی کنترول گر است.عملکرد قطعه همانند یک کلید چندکاره میباشد. با استفاده از فرمان تاور کرین می توان همواره عمل قطع و وصل و حتی امکان ارسال چندین دستور را به کنتاکتور ارسال کرد.

صفحه نمایشگر تاور کرین : صفحه نمایشگر تاور کرین در جلوی اپراتور قرار میگیرد .

جعبه کمک های اولیه: وجود یک جعبه کمک های اولیه درداخل کابین تاور کرین ضروری میباشد .

پریز برق:

کپسول آتش نشانی : داشتن یک کپسول آتش نشانی در کابین تاور کرین برای جلوگیری از آتش سوزی لازم و ضروری است.

نشانگر میزان بار استاندارد: نشانگر میزان بار استاندارد وسیله ای که به طور اتوماتیک شعاع عملیاتی تاور کرین ،وزن بار جا به جایی . میزان ظرفیت بار قابل حمل را بررسی میکند و در صورت بروز مشکل مانند اضافه بار به اپراتور تاور کرین اطلاع خواهد داد. داشتن نشانگر میزان بار استاندارد و یا سالم بودن این قطعه بسیار ضروری است زیرا اضافه بار برای تاور کرین احتمال سقوط تاور کرین را افرایش میدهد و ممکن است خسارات جبران ناپذیری به و جود بیاید.

-صندلی قابل تنظیم: صندلی قابل تنظیم باید راحت و بدون نقص باشد زیرا اپراتور مدت زمان زیادی را باید از روی صندلی تاور کرین بنشیند و اوضاع را کنترول کند پس بنابراین مهم است که صندلی داخل کابین تاور کرین راحت بدون نقص و استاندارد باشد..

هشدار دهنده تاور کرین : وسیله ای هشداردهنده که هنگام مواجه با پدیده و بروز مشکل اپراتور ر ا آگاه میسازد.

چراغ و کانگتور برقی:

تمام کنترول  تاور کرین توسط اپراتور داخل کابین انجام میشود می شود به همین دلیل کابین و قطعات داخلی بخصوص قطعات برقی تاور کرین  باید به صورت مرتب بررسی و چک شوند. و هیچ گونه اشکالی نداشته باشند. در برخی از تاور کرین  های جدید و مدل بالا که به بازار عرضه شده اند  اپراتور به جای اینکه در قسمت بالای کابین بشیند با ریموت و از پایین تاور کرین را کنترل می کند که این خود یک مزیت به شمار می آید..

جهت مشاوره خرید و یا اطلاعات بیشتر از نحوه تهیه تاور کرین سالم و بدون نقص میتوانید با مشاوران گروه مهندسی امجدیان تماس حاصل فرمایید 

لطفا ما را در آپارات  دنبال کنید 

خروج از نسخه موبایل
رفتن به نوار ابزار