نصب تاور کرین

تاور کرین یا جرثقیل برجی حاصل پیشرفت دانش انسان ئر زمینه تکنولوژی صنعت ساختمان سازی میباشد .تاور کرین ها عامل مهمی در انقلاب پیشرفت ساخت و ساز می باشند .در حقیقیت تمامی ساختمان های بلند و آسمان خراش هایی که در شهر به چشم می خورد حاصل استفاده از تاور کرین از همان جرثقیل برجی میباشد.ولی حوزه فعالیت تاور کرین فقط ساختمان سازی نمی باشد بلکه در زمینه ساخت سد ها،پل ها ،آزادراه ها ،تونل ها ،بنادر و… می توان از تاور کرین استفاده کرد . با استفاده از تاور کرین می توان مصالح سنگین که جا به جا کردن آن ه توسط نیروی انسانی سخت و زمان بر است را آسان نمود و سرعت انجام کار را نیز بالا برد .استفاه از جرثقیل برجی در پروژه بسیار مفیدمیباشد اما بشرط آنکه برای خرید تاور کرین انتخاب درستی انجام شود در انتخاب نوع تاور کرین مهم است مه حتما  از یک متخصص مشاوره گرفته شود و نکته مهم بعدی نصب تاور کرین و سرویس و نگهداری آن در هنگام کار در پروژه می باشد .

جهت سرویس و نگهداری ماهیانه تاور کرین و یا مشاوره در امر خرید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مونتاز تاور کرین به معنی نصب و راه اندازی تاور کرین میباشد و دمونتاژ آن به معنی از حالت نصب خارج کردن تاور کرین است .

نصب تاور کرین :

در کشور ایران اغلب از Tower crane  های ثابت در پروژه استفاده میشود و بیشترین کاربرد را در صنعت ساختمان سازی دارد

اجزای اصلی تاور کرین در نصب :

1-پایه تثبیت یا پایه تاور کرین

2-سکشن تاور کرین

3-گردان

4-کله قندی

5-فلش

6-کنفلش

7-وزنه های تعادل

8-کابین

9-قلاب و شاریوت

10-میل مهاری

11-سیم بکسل

مراحل نصب تاور کرین :

1-نصب پایه تثبیت یا همان پایه تاور کرین د ر فندانسیون (استراکچر پایه )

2-نصب سکشن مادر

3-نصب سکشن های ارتفاعی

4-نصب کله قندی و گردان تاور کرین (کله قندی بلندترین قسمت تاور کرین می باشد)

5- نصب کنفلش یا بازوی تاور کرین

6-نصب فلش یا بازوی عامل تاور کرین

نصب پایه تاور کرین یا پایه تثبیت تاور کرین:

بعد از کندن گودال و نصب فندانسیون نوبت به نصب پایه تثبیت تاور کرین به فندانسیون میباشد.فندانسیون و پایه  تاور کرین نقش بسیار مهمی و حساسی در تاور کرین دارند زیرا تمام وزن جرثقیل برجی و باری که قرار است به وسیله Towre craneجا به جاشود در این قسمت وارد خواهد شد .پس در زمان اجرای فندانسیون برای نصب  تاور کرین حتما از بهترین متریال مانند فولاد باید استفاده شود و حتما یک نصاب ماهر و یا کارشناس باید اجرا کننده این مرحله باشد.

جهت جانمایی تاور کرین  و جرای فندانسیون ما کارشناسان گروه مهندسی امجدیان تماس حاصل فرمایید.

نوع پایه تثبیت معمولا طبق در خواست و نظر مشتری اجرا میشود .پایه تثبیت  تاورکرین دارای این قابلیت است که هم بصورت ثابت و هم بصورت متحرک اجرا شود و این بستگی نیاز مشتری و سفارش او دارد .

نصب سکشن مادر تاور کرین  یا Mai section:

مرحله دوم نصب تاور کرین نصب سکشن  مادر می باشد این سکشن قوی تر از مابقی سکشن ها ی تاور کرین میباشد و به همین خاطر این قطعه  را روی پایه تثبیت و به عنوان اولین سکشن قرار میدهند خیلی مهم است که این سکشن  را بصورت  درست و استاندارد قرار دهند زیرا اگر انحراف نسبت به زاویه عمود نصب شود تاور کرین کج نصب خواهد شد .پس خیلی مهم است که برای نصب پایه تثبیت حتما از یک کارشناس و یا یک نصاب کارکشته کمک بگیرید.

شما میتوانید جهت مشاوره و یا نصب پایه تثبیت تاور کرین یا سکشن مادر تاور کرین  به وسیله کارشناسان مجرب با گروه مهندسی امجدیان تماس حاصل فرمایید.

نصب کله قندی تاور کرین :

در مرحله بعدی نصب تاور کرین نوبت به اقدام نصب گردان تاور کرین میرسد.گردان تاور کرین در واقع از دو قطعه تشکیل شده است .قطعه اول ،قطعه ثابتی است که زیر گردان نام دارد و قبل از گردان ،زیرگردان تاور کرین  نصب میشود.پس از نصب زیرگردان نویت به نصب خود گردان میرسد و گردان به وسیله پین ها به زیر گردان متصل میشود ،بعد از نصب گردان تاور کرین کله قندی تاور کرین  که بالاترین قطعه تاور کرین میباشد به بقیه قطعات جرثقیل برجی نصب میشود.

چهت مونتاژ و نصب تاور کرین به وسیله نصاب های ماهر و مجرب با گروه مهندسی امجدیان تماس حاصل فرمایید.

نصب کنفلش تاور کرین:

کنفلش یا بازوی تاور کرین تعادل قطعه ای است که حفظ تعادل تاور کرین را به کمک چند وزنه بتنی به عهده دارد .کنفلش به وسیله ی چندین پین در پشت تاور کرین به گردان وصل میشود و به وسیله کابل ها و میل مهاری ها به کله قندی تاور کرین وصل میشود و در آخر وزنه های بتنی را انتهای دستگاه قرار میدهند. وظیفه ی وزنه ها ایجاد تعادل تاور کرین میباشد و تعداد و تناژوزنه های بتنی با توجه و وزن و تناژ دستگاه تعیین میشود.

نصب فلش یا بازوی تاور کرین :

آخرین مرحله در نصب تاور کرین ،نصب فلش یا بازوی تاور کرین میباشد .وظیفه بازوی تاور کرین جا به جایی بار و اجسام سنگین میباشد. فلش یا بازو به وسیله پین های مخصوصی به گردان وصل می شوند و پس از آن کابل ها و میل مهاری ها از فلش به کله قندی متصل  میشوند . فلش  همانند سکشن ها ی تاور کرین قطعه ،قطعه می باشند و از چندین تکه تشکیل شده است که به وسیله پین به یک دیگر متصل می شوند تا طول فلش به حد استاندارد تاور کرین برسد و در انتها وسیله ای به نام قلاب شاریوت روی فلش نصب میشود و بار های سنگین به قلاب ،شاریوت برای جا به جایی وصل میشود.

گروه مهندسی اجدیان با چند دهه سابقه فعالیت در زمینه خرید تاور کرین ،فروش تاور کرین ،اجاره تاور کرین ،مونتاژ و دمونتاژ تاور کرین با بهره گیری از کادری مجرب آماده همکاری با مهندسین و پیمانکاران محترم میباشد.

جهت اطلاع از قیمت تاور کرین ،اجاره تاور کرین لطفا با گروه مهندسی امجدیان تماس حاصل فرمایید.

لطفا ما را در آپارات  دنبال کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید