19 نکته در مورد ایمنی تارو کرین که باید رعایت شود:

19 نکته که باید درمورد ایمنی تاور کرین رعایت شود
19 نکته که باید درمورد ایمنی تاور کرین رعایت شود

دانش در مورد ایمنی تاور کرین از موارد مهم و حائز اهمیت است که باید خریداران و شرکت بهره برداری  از تاور کرین داشته باشند. شناخت و اطلاعات کافی در این مورد باعث داشتن روند پروژه ای ایده آل و با کمترین خطر ریسک را خواهد داشت.

ایمنی تاور کرین چیست ؟ایمنی تاور کرین یعنی رعایت کردن الزامات ایمنی تاور کرین که به وسیله ی شرکت های تولید کننده ،شرکت ها و افراد بهره بردار از تاور کرین است که این الزامات به دو دسته تقسیم میشوند:

1-الزامات ایمنی سازندگان تاور کرین

2-الزامات ایمنی شرکت های بهره بردار تارو کرین

حوادث و خطرات ناشی از عدم رعایت ایمنی تاور کرین :

متاسفانه سالیانه شاهد حوادث و خسارات جبران ناپذیر ناشی از سقوط تاور کرین هستیم و سقوط تاور کرین یکی از خطرناک ترین حوادثی است که ممکن است رخ دهد و معمولا خسارات  جبران ناپذری در پی خواهد داشت.در بهترین حالت این است که خطرات جانی نداشته باشد.

نکاتی که باید که در ایمنی تاور کرین رعایت شود:

1-تاور کرین  باید توسط افراد متخصص یا نصاب مجرب تاور کرین مونتاژ و دمونتاژ شود.

2-اپراتور تاور کرین باید آموزش دیده باشد و از صلاحیت جسمی و روحی کامل برخوردار باشد.

3-باید حتما در زمان بهره برداری  در تاورکرین یک فرد کار بلد به نام ریگر تاور کرین در پایین تاور کرین ،اپراتور تاور کرین را برای جا به جای اجسام راهنمایی کند.

4-اپراتور تاور کرین با ید به صورت روزانه یا هفتگی بازرسی و یا چکاپ تاور کرین را انجان دهد و حتما برای انجام این کار زمان کافی را در نظر یگیرد.

5-اپراتور تاور کرین باید به سرعت ورزش باد در حین جابه جایی اجسام توجه کند و همین منظورباید از اختیارات لازم برخوردار باشد که در زمان وزش بادشدید باربرداری را متوقف کند .

6-قبل از نصب تاور کرین باید فضای کافی برای چرخش تاور کرین را در نظر گرفته شود .که در زمان بابربرداری به ساختمان های اطرف و یا جسم دگیری برخورد نکند.

7-گاها در برخی از پروژه ها ی بزرگ  از چندین چرثقیل برجی استفاده میشود باید حد ارتفاع و حد فاصل هر تاور کرین به دقت محاسبه شود که در زمان کارکرد باهم برخورد نکنند.

8-باد در هنگام استفاده از تاورکرین بخورد جرثقیل برجی را با خطوط برق در نظر گرفت زیرا اغلب این امر باعث برق گرفتی افرادی میشود که با دستگاه در تماس هستند.

9-باربرداری بیش از حد از استاندارد  تاور کرین باعث سقوط جرثقیل برجی میشود.

10-عدم پشتیبانی صحیح از تاور کرین با توجه به سال ساخت و کارکرد تاور کرین با توجه به سال ساخت و کارکرد تاور کرین باعث مشکلات و خسارات میشود.

11-جدول باربرداری تاور کرین مختص به همان چرثقیل برجی می باشد و به عنوان نباید برای مدل دیگیری از دستگاه تاورکرین استفاده شود.

12-درهنگام استفاده از ارتفاع حد مجاز تاور کرین حتما باید از کمربند ارتفاعی استفاده شود وبه سازه ی محکم متصل شود.

13-به هیچ عنوان فلش تاور کرین نباید بیشتر از حدمجاز در کاتالوگ تاور کرین بسته شود.

14- سیم بکسل تاور کرین باید بدون هیچ گونه خرابی ،پوسیدگی و یا پارگی باشد زیرا ممکن است در زمان باربرداری منجر به پاره شدن شود.

15-قبل  از نصب حتما باید سکشن های تاور کرین توسط یک کارشناس چک شود و نباید از سکشن های دفرمه و یا دارای شکستگی استفاده شود.

16-پیچ و پین های تاور کرین همگی باید قبل نصب مورد بررسی قرار بگیرند.

17-جهت جلوگیری از آسیب دیدگی سیم بکسل باید بدون شل شدگی و در خطی مستقیم از قرقره به درام بالابر متصل شود.

18-در کابین اپراتور تاور کرین باید حتما کپسول آتش نشانی ،جعبه نشانی ،جعبه کمک های اولیه قرار داشته باشد.

19-سطوح فلزی تاور کرین مانند راه پله ،نردبان و……. آج دار و ضد لغزش باشد.

جهت خرید تاور کرین ،اجاره تاور کرین و یا استعلام قیمت روز تاور کرین میتوانید با کارشناسان گروه مهندسی امجدیان تماس حاصل فرمایید.

 

لطفا ما را در آپارات  دنبال کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید