معرفی سکشن تاور کرین

سکشن تاور کرین
قیمت سکشن تاورکرین

سکشن تاور کرین یکی از قطعات ارتفاع دهنده تاور کرین می باشند.سکشن های تاور کرین از نظر متریال ، وزن ،ابعاد و نوع جوش های سکشن با هم متفاوت هستند.تاور کرین هایی که سال ساخت قدیمی دارند در سشکن های آن ها  پیچ استفاده شده است ولی تاور کرین هایی که سال ساختشان جدیدتر می باشند به جای پیچ از پین استفاده میشود.نوع نصب سکشن ها به صورت عمودی می باشد تا بتوانند تاور کرین را به ارتفاع مورد نظر برسانند.هر تاور کرین یک حد استاندارد برای ارتفاع دارد که در جدول کاتالوگ تاور کرین توضیح داده شده است .گاهی اوقات پیش می آید که در یک پروژه به ارتفاعی بیشتر از حد استاندارد تاور کرین نیاز است در آن زمان میتوان با اضافه کردن یک قطعه به نام کمربند تاور کرین ، جرثقیل برجی را به سازه متصل کرد تا از سقوط تاور کرین درحین بابرداری جلوگیری کند.
معمولا سکشن ها ی پتن از محبوبیت بسیار بالایی در بازار ایران و جهان برخوردار هستند زیرا تاور کرین های پتن فرانسه در بین سازندگان و پیمانکاران از جایگاه ویژه ای برخوردارند و معمولا سازندگان در بین چندین برتد تاور کرین که در بازار موجود است ترجیح میدهند که ازتاور کرین و سکشن تاور کرین پتن استفاده کنند

در زمان خرید حتما به چند نکته باید دقت شود:

1-دفرمه شدن سکشن تاور کرین
2-سکشتگی در سکشن تاور کرین
3-نوع جوش در نقطه اتصال سکشن ها
4-نوع جنس سکشن تاور کرین

معمولا سکشن های تاور کرین به دو صورت نبشی و لوله ای میباشند.

در زمان حمل سکشن ها باید دقت کرد که قطعات سکشن را نباید روی هم انباشته کرد زیرا باعث شکستگی و یا دفرمه شدن سکشن ها خواهد شد.

جنس سکشن های تاور کرین:

جنس سکشن های تاور کرین st 52 میباشد واین نوع سکشن معمولا وارداتی است اما متاسفانه به علت تحریم هایی کشور ایران وارد کردن این نوع سکشن بسیار سخت و دشوار شده است .ابعاد سکشن ها با توجه به سال ساخت تاور کرین ،تناژ تاور کرین ،مدل تاور کرین باهم متفاوت هستند.
لازم بذکر است که حتما باید در خرید تاور کرین دقت کرد که سکشن ها حتما ارجینال باشند زیرا در کشور ایران برخی از کارگاه ها اقدام به ساختن سکشن های تاور کرین کرده اند اما متاسفانه ساخت این قطعه به علت نداشتن دانش و ابزار آلات ساخت از کیفیت پایین تری نسبت به نوع ارجینال خود دارا هستند و در نتیجه مقاومت کمتری در زمان وارد شدن فشار بار برداری را دارند و باعث اسیب دیدگی و شکستگی و در نهایت باعث سقوط تاور کرین و به بار اوردن حسارات جبران ناپذیری می شود.
جهت تهیه سکشن تاور کرین حتما از یک کارشناس یا تجربه استفاده کنید

معرفی انواع سکشن تاور کرین :

همانطور که قبلا اشاره شد سکشن ها در دو نوع سکشن های پیچی و سکشن های پینی وجود دارند .سکشن ها پیچی مدل های G4،G5،G17 موجود میباشند.این نوع سکشن ها برای تاور کرین های بین 3 و 10 تن استفاده میشود.
مدل دیگر از سکشن های تاور کرین L44,L46 میباشد که عرض آنها 20/1 و ارتفاع این نوع تاور کرین 3 متر است و معمولا در تاور کرین هایی با تناژ کم و سال ساخت قدیمی بطور مثال دهه 70 استفاده میشود.
سکشن های L44,L46 معمولا برای تاور کرین های 4الی 6 تن استفاده میشوند .
نوع دیگر سکشن ،مدل سکشن ها ی L66 میباشد عرض این نوع سکشن 60/1 میباشد و ارتفاع این نوع سکشن 3متر میباشد که از این مدل سکشن برای تاور کرین هایی با تناژ بالاتری نسبت به مدل ها قبلی مانند تاور کرن های 8 الی 12 تن استفاده میشود.
سکشن ها ی L68,L69 عرض این نوع سکشن 2 متر میباشد و ارتفاع سشکن ها 3 متر است. از این مدل سکشن برای تاور کرین های بین 8 الی 16 تن استفاده میشود.
سکشن های R75,R76 از نوع سکشن ها ی لوله ای بوده عرض ای نوع سکشن 25 می باشد و ارتفاع آنها از 3 تا 6 متر در بازار موجود است.این نوع سکشن ها معمولا در تاور کرین های 16 تن استفاده می شود.
نکته:سکشن هایی که دریک تاور کرین استفاده می شود و نباید به هیچ عنوان دارای پیچ خوردگی باشند و یا دفرمه شده باشند وقطرهای سکشن ها نباید با هم متفاوت باشند.پیچ و پین های که برای نصب سکشن استفاده می شود باید سالم و از قبل آزمایش شده باشد.
جهت تهیه سکشن تاور کرین حتما باید از مراکز خرید معتبر خرید خود خود را انجام دهید و یا اینکه حتما از یک کارشناس ماهر و مورد اعتماد جهت کارشناسی قبل از خرید برای چک کردن سکشن ها و یا پبچ و اشپیل ها استفاده کنید.

به علت تورم های لحظه ای در کشور ما قیمت سکشن های تاور کرین لحظه ای بوده و در حال تغییر میباشد به همین خاطر لطفا جهت اطلاع از قیمت های سکشن تاور کرین با ما تماس حاصل فرمایید.

جهت تهیه انواع سکشن تاور کرین های نو و کارکرده در تناژ خای مختلف و یا کارشناسی تاور کرین و سکشن میتوانید با همکاران ما در بخش کارشناسی تماس حاصل فرمایید.

لطفا ما را در آپارات  دنبال کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید