نماد سایت تاور کرین امجدیان-تاور کرین چیست

اپراتور تاور کرین

اپراتور- تاور کرین

اپراتور- تاور کرین

اپراتور تاور کرین

اپراتور تاور کرین-

تاور کرین یک وسیله غول پیکر میباشد که نقش بسیار مهمی در صنعت ساختمان سازی ایفا میکند.امروزه در خیلی از پروژه های بزرگ ساختمان سازی و پل سازی و سد سازی شاهد استفاده از چرثقیل های برجی هستیم .تاور کرین ها یکی از اقلام ضروری و نیاز های اصلی یک پروژه به حساب می آیند. گاهی اقات در پروژه های بسیار بزرگ شاهد استفاده از چند تاور کرین بصورت همزمان  هستیم .استفاده از تاور کرین سرعت بسیار زیادی در روند ساخت و ساز و به اتمام رسیدن یک پروژه شده است .برای کنترول و هدایت این دستگاه غول پیکر احتیاج به یک فرد به عنوان اپراتور تاور کرین نیاز است .اپراتور تاور کرین باید فردی دوره دیده و با تجربه باشد که بتواند به راحتی تاور کرین را هدایت کند که در ادامه مقاله به ویژگی های اپراتور تاور کرین می پردازیم.

اپراتور تاور کرین کیست ؟

به فردی که وظیفه هدایت تاور کرین را دارد اپراتور تاور کرین می گویند.اپراتور تاور کرین باید شخصی آموزش دیده باشد و توانایی حفظ  خونسردی و تعادل خود را در ارتفاع داشته باشد و در اصل مشکلی با ارتفاع نداشته باشد .اپراتور تاور کرین باید شناخت کافی نسبت به تاور کرین داشته باشد و هر روز سرویس و نگهداری روزانه تاور کرین را انجام دهند زیرا یکی از عوامل سالم نگهداشتن تاور کرین به کار گیری یک اپراتور کار بلد و حرفه ای است نوع کرکردن با تاور کرین و مراقبت از تاور کرین به عهده اپراتور تاور کرین است .اپراتور تاور کرین نقش مهمی در سلامت تاور کرین دارد .

وظایف اپراتور تاور کرین:

راننده تاور کرین وظایفی دارد که به شرح زیر میباشد:

1-اپراتور تاور کرین باید شناخت کاملی از جرثقیل که هدایت میکند داشته باشد ،از محدودیت ها ی دستگاه ،میزان قدرت باربرداری ،نقاط ضعف و قدرت دستگاه را کاملا بشناسد.

2-اپراتور تاور کرین باید هر روز موارد مریوط به سرویس ونگهداری روزانه را چک کند.

3-باید توانایی تعمیرات جزِئی تاور کرین در مواقع ضروری را داشته باشد.

4- اپراتور تاور کرین باید دانش و توانایی کاربا اهرم ها و پدال های جرثقیل برجی  را داشته باشد.

5-اپراتورتاور کرین باید از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار باشد و توانایی کارکردن در ارتفاع را داشته باشد.

6-اپراتور تاور کرین باید دید مناسبی نسبت به کل محوطه پروژه داشته باشد.

7-اپراتور تار کرین باید توانایی مونتاز و تعویض قطعات تاور کرین را در مواقع ضروری دشته باشد.

8- اپراتور تار کرین باید تحمل کارکردن در شرایط بد آب و هوایی را داشته باشد.

9-اپراتور تاور کرین باید تسلط مهارتی ،رفتاری و ارتباطی را دارا باشد.

10-اپراتور تاور کرین باید تسلط به اصول حمل و نقل اجسام سنگین و منابع انسانی را در ارتفاع داشته باشد.

11- اپراتور تار کرین باید تسلط ارزیابی نیازهای پروژه به جهت انجام دادن کار مناسب داشته باشد .

12- اپراتور تار کرین باید شناخت کامل از اصول مقرارات و ایمنی کار داشته باشد.

13- اپراتور تار کرین باید شناخت کافی از محل پروژه و نحوه کار در محل کارداشته باشد.

14- اپراتور تار کرین باید شناخت مناسبی نسبت به دانش محسباتی و ریاضی داشته باشد.

راه های تبدیل شدن به یک اپراتور تاور کرین :

قبل از هر اقدامی فرد باید علاقه این کار را داشته باشد و این باور را داشته باشد که توانایی موفقیت در این رشته را دارد.در ادامه باید مهارت اپراتوری را کسب کند.داشتن توانایی بدنی بالا برای هدایت کردن اهرم های چرخشی تاور کرین . شخصی که متقاضی اپراتوری تاور کرین میباشد باید از سلامت کامل برخوردار باشد و اگر دچار بیماری هایی مانند صرع ویا کلیسنون است باید این شغل را فراموش کند.جهت آموزش اپراتوری تاور کرین باید در دوره هایی که توسط شرکت های معتبر ویا فنی و حرفه ای برگزار میشود شرکت کنند و بعد از اتمام دوره و قبولی در امتحانات مورد نظر گواهی نامه اپراتور از سمت کمسیون ملی را دریافت می کنند.

افرادی که متقاضی کا برای اپراتوری تاور کرین میباشند علاوه بر گواهی نامه تاور کرین باید گواهی نامه پایه یک نیز داشته باشند.

شرایط لازم جهت دریافت گواهی نامه اپراتور تاور کرین :

-دارابودن از سلامت جسمی و روحی کامل (بینایی ،شنوایی و سلامت فیزیکی بدن )

-گذراندن کامل دوره های آموزشی باربراری و ایمنی آنها

-توانایی کارکردن در ارتفاعات بابلا و بالا رفتن از ارتفاع

-گذراندن دوره های عملی کاربا تاور کرین

-یادگیری کامل مباحث تئوری و عملی و قبولی در امتحانات نهایی

میزان حقوق دریافتی یک اپراتور تاور کرین در ماه چقدر است:

اپراتور تاور کرین باید به محیط کار پروژه و شرایط کار شناخت و آگاهی کامل داشته باشدباید سختی کار در نظر بگیرد و از مسائل حقوقی کار شناخت کاملی داشته باشد تابتواند خواسته خود را زمان عقد قرارداد با کار فرما مطرح کند

در هر شغلی بعد از علاقه بحث درآمدی آن مد نظر هر فرد متقاضی آن کار میباشد.معمولا استخدام اپراتور تاور کرین به صورت تمام وقت بوده و میزان کارکرد آن مطابق با قانون اداره کار 8 ساعت کار در روز میباشد و در صورت کارکردن در ساعات اضافه ،اضافه کاری محسوب میشود و کارفرما موظف است بابت هر ساعت کارکرد اضافه هزینه آن را به اپراتور پرداخت نماید.مبلغ حقوق اپراتور تاور کرین بستگی به میزان تجربه و تبحر فرد دارد ولی کمترین حقوقی که برای پراتور تاور کرین معمولا در نظر گرفته میشود پایه حقوق وازارت کار میباشد که معمولا همراه با بیمه و بقیه مزایا اداره کار است.گاهی اقات ممکن است نسبت به حرفه ای بودن افراد در این زمینه کارفرما حقوق بیشتری برای اپراتور تاور کرین در نظر بگیرد و این بستگی به تسلط اپراتور تاور کرین و نحوه کارکردن آن با دستگاه میباشد.داشتن گواهی نامه تاور کرین هم در این بحث کم تاثیر نمی باشد.

گروه مهندسی امجدیان با استفاده از کادری مجرب در جهت نصب و راه اندازی تاور کرین آماده عقد قرارداد با پیمانکاران و مهندسان می باشد . اطلاعات بیشتر لطفا با ما تماس حاصل فرمایید

لطفا ما را در آپارات  دنبال کنید 

خروج از نسخه موبایل
رفتن به نوار ابزار