انواع تاور کرین :

انواع تاور کرین
انواع تاور کرین

تاور کرین یکی از دستگاه های اهرم تعادل قدرتمند میباشد که توان  باربرداری و جا به جایی در سه جهت یعنی 360 درجه جا به جا میکند.

انواع تاور کر ین های از دوره نخست تا به امروز:

تاور کرین های حمل شونده (حمل با وسیله نقلیه)

تاور کرین های ثابت یا زمینی

تاور کرین های خزنده

تاور کرین های شناور

تاور کرین های هوایی

تاور کرین های تلسکوپی

تاور کرین های ریلی

تاور کرین های بندر

انواع تاور کرین های موجود در بازار:

تاور کرین ثابت

تاور کرین های متحرک

تاور کرین های متحرک که خود به سه گروه تقسیم میشوند: (تاور کرین های ریلی ،تاور کرین های جاده ای ،تاور کرین های شناور )

تاور کرین های ثابت:

تاور کرین های ثابت همانطور که از اسمش پیداست ثابت هستند و بطور ثابت روی زمین قراردارند و قابلیت جا به جایی ندارند . نحوه قرار گیری این نوع جرثقیل برجی این گونه است .یک گودال به اندازه و استاندارد تاورکرین در زمین ایجاد میشود و در آن پایه تثبیت در بتن و فنداسیون قرار خواهد گرفت و سکشن ها بر روی پایه تثبت قرار میگیرند.

نحوه نصب تاور کرین ثابت:

1-نصب پایه تثبیت و یا پایه تاور کر ین :

اولین و مهمترین قسمت در نصب تاور کرین های ثابت نصب درست پایه تثبیت و قرار گیری صحیح در فندانسیون میباشد.به همین منظور از متریال و آهن آلات مرغوب و کیفیت بالا در ساخت و تولید استفاده میشود.نصب پایه تثبیت در پروژه های مختلف با توجه به درخواست مشتری و نوع سازه  باهم متفاوت است.

از پایه تثبیت میتوان  به دو صورت استفاده کرد:

1-استفاده از پایه تثبیت در فندانسیون بتنی که بر روی زمین قراردارد  ویا نصب بر روی کالسکه تاور کرین که با کمک وزنه های بتنی در جای خود ثابت میماند.گاها اتفاق افتاده که در یک پروِژه احتیاج به جابه جایی تاور کرین بوده که در این صورت کالسکه تاور کر ین  را بر روی ریل برای جابه جا کردن جرثقیل برجی نصب میکنند.

2-نصب سکشن های  ارتفاع تاور کرین ثابت:

اولین قدم در نصب سکشن تاور کرین ، نصب سکشن اصلی یا سکشن مادر به پایه تثبیت است.این سکشن معمولا از دیگر سکشن ها قوی تر و بزرگتر است .در این فسمت از نصب سکشن مادر باید درجه انحراف عمودی تاور کرین به دقت کنترول شود و این عمل تنها با استفاده از یک متخصص حرفه ایی در این زمینه قابل انجام است.و پس از آن سکشن های ارتفاعی تاور کرین را تا حد استاندارد یا ارتفاع مورد نیاز نصب میکنند .

3-نصب کله قندی و گردان تاور کرین ثابت :

در مرحله بعد ، بعد از نصب سکشن ها به قسمت گردان تاور کرین میرسیم .گردان خود به دو قسمت تشکیل شده است.قطعه اول که قطعه ثابت میباشدو باید قبل از نصب گردان نصب شود و زیر گردان نامیده میشود ،و در اتمام این فسمت کله قندی  تاور کرین را نصب خواهند کرد .

4-نصب کن فلش تاور کرین ثابت:

کن فلش تاور کرین  قطعه ای است که به گردان  نصب می شوند و وظیفه آن حفظ تعادل تاور کرین می باشد. بعد از اتصال کنفلش به کله قندی کابل ها و میل مهاری به کله قندی تاور کرین  نصب خواهد شد و در قسمت آخر و بعد از نصب همه قطعات وزنه های بتنی را به انتهای کنفلش تاور کرین  نصب خواهند کرد که تعداد وزنه ها بستگی به تناز تاور کرین دارد.

5-نصب فلش یا بازو تاور کرین ثابت:

فلش یا بازو تاور کرین مثل کنفلش به کله قندی نصب میشود.بعد از نصب میل مهاری به کله قندی تاور کرین فلش یا بازو که خود از چند تیکه تشکیل شده است به هم متصل و بر روی گردان نصب میشوند.وظیفه بازو یا فلش باربرداری می باشند و در طول  بازو بار به وسیله قلاب و شاریوت قابل جا به جایی می باشد.تناژ باربرداری بستگی به نوع و قدرت تاور کرین دارد.

تاور کرین متحرک:

تاور کرین های متحرک در اصل شبیه به تاور کرین های ثابت هستند تنها تفاوت برخی قطعات است که آنها را از هم متمایز میکنند و این نوع جرثقیل برجی ازتاور کرین متحرک می نامیم. میتوانیم برای تاور کرین های متحرک را به سه نوع چرثقیل برجی تقسم کنیم :

تاور کرین ریلی

تاور کرین جاده ای

تاور کرین شناور

یکی از عوامل که باعث شده جرثقیل برجی یا تاور کرین متحرک از محبوبت بالایی در بین سازندگان برخوردارند باشند نصب و راه اندازی بسیار سریع و آسان این نوع جرثقیل برجی می باشند.دومین خصوصیت و ویژگی مهم این نوع تاور کرین شعاع باربرداری آن میباشد که میتوان شعاع عملیاتی بسیار گسترده  ای را از این دستگاه انتظاز داشت . این نوع تاور کرین متحرک از 30 تا 37متر می تواند باربرداری داشته باشد و توان باربرداری بین 7 تا 18 تن را خواهند داشت.

جهت مشاوره خرید و یا اطلاعات بیشتر از نحوه تهیه تاور کرین سالم و بدون نقص میتوانید با مشاوران گروه مهندسی امجدیان تماس حاصل فرمایید 

لطفا ما را در آپارات  دنبال کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید